Sunday 28 October 2012

Mak,abah,anakmu rindu padamu...

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh..

Pembaca yang saya kasihi kerana ALLAH sekalian,
Sekian lama baru saya berpeluang update blog saya yang macam tak berapa ada progress ni tapi insyaALLAH saya akan usaha untuk update blog ni lebih giat lagi :)

Cuba teka kali ini saya nak cerita pasal siapa? Yup! Mak dan Abah saya yang tercinta! <3


Mak dan Abah-Habshah binti Bakar dan Ramli bin Hasan

Tanpa mereka,tak akan ada saya kat dunia ni. Alhamdulillah ya ALLAH, Kau kurniakan mereka sebagai ibu bapaku.

Tahun 2012 ni genaplah tiga tahun Mak tiada di sisiku, dan genaplah dua tahun Abah meninggalkanku,menemui Maha Pencipta. Masih segar lagi di ingatanku saat-saat pemergian mereka. Awal tahun 2009, aku berada pada awal tingkatan 4, dalam kesibukan aku ingin berpindah sekolah, aku mendapat berita Mak telah pun dijemput oleh ALLAH.

Pada penghujung tahun 2010, bulan 10, dalam kesibukan aku untuk bersedia menghadapi SPM, aku mendapat panggilan telefon daripada abangku bahawa Abah telah pergi buat selama-lamanya, ALLAH lebih menyayangi dirinya. Bukan maksudku untuk membuka pekung di dada apabila bercerita sedemikian rupa. Bukan maksudku untuk mempersoalkan ketentuan ALLAH apabila menaip sebegini. Hanya aku ingin berkongsi sedikit sebanyak kesilapanku yang aku harapkan tidak diulangi oleh pembaca sekalian.

"A mother can take care of ten children, but ten children are not sure can take care of a mother". Have you ever heard this quote? It's make sense, right? Pertama, kesilapan yang aku lakukan- tidak menjaga mereka dengan sepenuh hatiku.


No comments:

Post a Comment