Friday 5 October 2012

assalamualaikum warrah matullahi wabarakaatuh ;)


Syukur alhamdulillah..dengan rahmatNya dapat saya mulakan juga penulisan blog setelah lama saya melintaskan niat.

Salam perkenalan juga saya hulurkan. Ruang ini insyaALLAH saya khaskan untuk saya berkongsi mengenai dunia ini dari kaca mata saya dan harapnya dapat memberi inspirasi kepada orang lain

Pertama sekali, saya ingin menceritakan mengapa saya memilih 'every pictures tell a story' sebagai tagline saya. Hal ini kerana daripada apa yang mata kita lihat terus masuk ke dalam minda kita kan? Paling kurang kita akan memikirkan tentang imej yang terbentuk di dalam mata kita dan terus dihantar ke otak dalam masa kurang dari satu saat(subhanallah!). Pemikiran setiap orang itu lain-lain. 

Let me give an example.
What do you think when you see the picture above?
It would be anything,right? Everybody have their own opinion. It could be:
~ a caterpillar- a symbol the start of a life.
~it is a beautiful picture.
~yuck! I hate this creature
or... It could be, 'Subhanallah. He made a variety kinds of caterpillar end up with a various beautiful butterfly.'

Kesimpulannya, syukurilah penglihatan yang diberi pada kita dengan sentiasa memikirkankan tentang kebesaranNya. Selami dengan mata jiwa, fahami dengan mata hati :)

Till next time, insyaALLAH..
Wassalam..


No comments:

Post a Comment